8 metode prin care îi învățăm pe cei mici să nu mai întrerupă

Poate că ești o mamă care lucrează de acasă și ai un apel important la serviciu sau poate că vorbești cu profesorul celui mic. Oricare ar fi motivul apelului, poate fi frustrant să fii întrerupt.

„MAMA! MAMA! Tocmai am construit cel mai tare fort în camera mea! Vreau să ajung până afară. Oh! Dacă este afară, putem avea un tobogan și un leagăn și chiar un loc special pentru horn! Pot să ies acum și să încep? Mama?”

Becky Mansfield, profesor și terapeut care folosește metoda jocului, povestește:

<<O conversație excelentă … îi ador imaginația. Cu toate acestea, când sunt la telefon și aud asta la o ureche în timp ce la cealaltă încerc să aud ora unei întâlniri, nu este atât de ,,excelent”. Îmi pierd cumpătul când nu vreau și nu sunt atât de entuziasmată pe cât ar trebui.

Vreau să aud ce au de spus, dar vreau ca în același timp să fie suficient de respectuoși față de ceilalți pentru a ști că nu pot începe să vorbească în timp ce persoana se află în mijlocul unei conversații. Copiii care adoptă acest comportament vor fi adulți care fac același lucru.

În plus, nu vreau să le acord doar jumătate din atenția mea atunci când o merită pe toată.>>

Așadar, vom povesti despre 8 metode prin care putem gestiona acest comportament la copii. Dar înainte, să luăm în considerare două aspecte:

Este nevoie ca cei mici să știe că, mai presus de toate, atunci când au nevoie de noi, suntem acolo pentru ei. Dacă cineva este rănit sau bolnav, vrei să fii întrerupt. Nu vor întâmpina consecințe dacă întrerup atunci când cineva are cu adevărat nevoie de tine.

Să-l învățăm pe cel mic că folosind ideile de mai jos, deși nu vom înceta să vorbim chiar în acel moment, îi vom acorda atenția pe care o dorește, imediat ce vom găsi un moment liber în conversația noastră.

1. Folosiți un card ,,Scuză-mă”. Mansfield spune <<Când am predat la clasa a doua, aveam un card „Scuzați-mă” în clasa mea. De fapt, aveam patru carduri în clasa (una pe fiecare masă) și le-am laminat. Am lăsat markere într-un coșuleț la fiecare masă, astfel încât elevii să poată lua unul dacă își doresc să scrie pe card. De fiecare dată când aveau nevoie de mine în timp ce ascultam un copil sau vorbeam cu un alt profesor, puteau să-mi aducă un card. Pe acesta scria „Scuzați-mă” în partea de sus, cu 3 rânduri în partea de jos pentru ca ei să scrie ceea ce aveau nevoie.

De exemplu: „Scuzați-mă…Pot să beau apă?” 

Mi-a fost ușor să răspund cu un semn din cap. Funcționează bine și la noi acasă, mai ales dacă sunt la telefon.>>

2. Învățați-l pe cel mic să-și așeze mâna pe brațul vostru când are nevoie de voi. Arătați-i că știți că este acolo punând mâna peste a lui. Invitați-l să aștepte până când găsiți un moment liber în conversație pentru a-l ajuta. Când aveți o clipă, întorceți-vă către el și acordați-i toată atenția, întreabându-l ce are nevoie.

3. Dacă îi veți învăța pe copii să spună ,,scuză-mă”, veți dori să-i învățați că atingându-i pe umăr le transmiteți că știți că se află acolo și că îi veți ajuta într-un minut. Dacă o vor spune din nou, îi veți direcționa într-un loc unde să aștepte. 

4. Ridicați un deget pentru a-i transmite celui mic că veți ajunge la el într-o clipă. Acest lucru îi arată că am înțeles că are nevoie de noi și că îi vom acorda toată atenția în curând.

5. Dacă copilul este mic, găsiți o activitate pentru a-l ține ocupat până când terminați conversația. 

<<Obișnuiam să păstrez un coș de plastic în cămară, cu pixuri cu cerneala invizibilă și hârtie pe care le foloseam doar atunci când trebuia să dau un telefon. Știam despre carioci că sunt un lucru minunat, dar făceau dezastru, așa că acestea erau perfecte și toți copiii noștri le iubeau.>>

6. Fiți empatici. Știm cum este să vrei să spui ceva cuiva imediat. Copiii nu sunt diferiți. Să le amintim că înțelegem: „Știu că este greu când sunt la telefon, dar de obicei nu stau prea mult timp și voi veni la tine de îndată ce termin.”

7. Folosiți un cronometru. Cu copiii mici, poate fi bine să ai un cronometru lângă tine. Când vin la tine și își așează mâna pe brațul tău, ridică-ți cronometrul clepsidră, anunțându-i că, atunci când cronometrul se termină, îi vei asculta. Acest lucru oferă aproximativ două minute pentru a încheia conversația.

8. Citiți cărți despre asta. O recomandare excelentă este “My mouth is a volcano!”, de Julia Cook.

Adevărul este că cei mici ne întrerup pentru a ne spune ceva care consideră că este important. Să îi anunțăm că vrem să îî auzim imediat ce avem o secundă liberă. Când le vine rândul, le acordăm 100% din atenția noastră și exemplificăm abilități bune de ascultare.

Astfel îi vom ajuta să înțeleagă că așteptarea a meritat!

Sursă articol: https://kidsactivitiesblog.com/81293/teach-kids-stop-interrupting/

Articol tradus de Maria Colibalis, studentă la Facultatea de Științe politice, Administrative și ale Comunicării și adaptat de Psih. Diana Marinescu