Questions about or for Tzitzi-Poc ?

You can find them at office@tzitzi-poc.ro , or calling (+40) 735 536 805 or on social media.

Efectele teatrului asupra dezvoltării copiilor

Spectacolele de teatru creează un mod de evadare pentru copii, încât îi invită într-o lume nouă, o lume a imaginației. Expunerea la acestea de la o vârstă fragedă duce la formarea unor amintiri pe care aceștia le vor păstra toată viața. Mai important de atât este că inițiază dezvoltarea unor aptitudini esențiale.

Ce rezultate are participarea la astfel de spectacole? Ce părți specifice din teatru, muzică și dans reprezintă catalizatorii dezvoltării intelectuale și sociale ale copiilor? Care sunt căile cele mai potrivite să aducem arta în preajma copiilor?

Pentru început, este important să înțelegem de ce ar trebui ca școlile să implementeze programe care includ arta. Conform studiilor, arta creează un impact pozitiv asupra copiilor în nenumărate moduri. Acest impact a fost și este un subiect de interes de mult timp. Un studiu din 1997, făcut de The National Educational Longitudinal Survey, oferă dovezi importante despre dezvoltarea copiilor încât a fost efectuat pe mai bine de 25.000 de elevi în decursul a 10 ani. Aceștia au fost evaluați pe o perioadă îndelungată de timp, la o vârstă mică, apoi reevaluați la terminarea liceului. Cercetătorii James S. Catterall și Richard Chapleau au împărțit rezultatele în 3 categorii, după cum urmează să fie prezentate în continuare.

În primul rand, studiile au arătat o corelație între implicarea în partea artistică și succesul academic. De-a lungul studiului, dezvoltarea pozitivă a subiecților a fost din de în ce mai evidentă. Îmbunătățirile academice au fost văzute și în rândul elevilor care veneau din familii cu statut socio-economic scăzut, aceștia reprezentând un grup cheie.

Următoarea categorie a arătat o legătură pozitivă între muzică și performanța la matematică. Conform studiului, elevii care au cântat la un instrument muzical în timpul școlii au fost mult mai buni la matematică decât cei care nu au făcut asta.

În cele din urmă, cercetătorii au plasat concluziile în o a treia categorie: teatrul și dezvoltarea personală. Elevii implicați în piese de teatru, muzical-uri și cluburi de teatru s-au dezvoltat pe mai multe ramuri: și-au îmbunătățit cititul, motivația a arătat o creștere pozitivă, cât și empatia și toleranța față de ceilalți. Și aceste rezultate au fost înregistrate în rândul elevilor care veneau din familii cu statut socio-economic sub medie.

Studiul exemplifică cum arta are influențe pozitive în dezvoltarea copiilor.

Lisa Phillips, CEO al Canada’s Academy Of Stage and Studio Arts, este un advocat al artei și al leadershipului, a cărei muncă încurajează arta în educație. Cartea ei, “Artistic Edge-7 skilss children need to succeed in an increasingly right brain world” explorează cum arta dezvoltă skill-urile în leadership necesare copiilor pentru a deveni adulți de succes. În ianuarie 2013, descoperirile ei erau publicate într-un articol din Washington Post și listau 10 skill-uri pe care copiii le pot învața din artă și anume: creativitatea, încrederea, capacitatea de a rezolva probleme, perseverența, focus-ul, comunicarea nonverbală, a putea să primești feed-back constructiv, colaborarea, dedicarea.

Un alt studiu aplicat pe o perioadă de 10 ani, făcut de Heath and Roach,  a examinat 124 de organizații care se adresează copiilor din comunitățile dezavantajate din punct de vedere economic, atât din mediul rural cât și urban. Cercetătorii au arătat ca elevii care au participat la programele legate de artă ale organizațiilor au dezvoltat nu numai abilități în acest domeniu, cât și experiente valoroase precum:

– elevii au avut oportunitatea să converseze cu mentori și să învețe de la ei. Și-au dezvoltat aptitudini legate de luarea deciziilor și construirea strategiilor;

– elevii au arătat o creștere uimitoare în dezvoltarea vocabularului;

– și-au dezvoltat abilități artistice;

-au devenit conștienți de faptul că prin munca în echipă pot contribui în comunitate. Follow-up-ul realizat cu aceștia, ani după terminarea studiului, a arătat că un număr ridicat dintre ei au rămas în comunități și au continuat să aibă un spirit civic crescut.

-elevii au căpătat o încredere mai mare în forțele proprii.

Heath și Roach au ajuns la concluzia că aptitudinile pe care elevii le dobândesc în cadrul activităților artistice sunt transferate în afara școlii: acasă, în cercul de prieteni etc.

Tu cât de des mergi cu cel mic la teatru?

 

 

Leave a comment: